Monday, September 1, 2014

MADA turut rai jamuan Hari Raya MOA

Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani telah menganjurkan Majlis Jamuan Raya Aidilfitri yang diadakan pada 21 Ogos 2014 di Dewan Serbaguna, Wisma Tani, Putrajaya.

Sebanyak 10 agensi dan jabatan di bawah kementerian mengambil bahagian dalam majlis jamuan kementerian pada tahun ini dengan menyediakan pelbagai juadah kepada pengunjung seperti kambing panggang, cendol, sate, nasi dagang, kebab, kuih-muih dan banyak lagi.

Lembaga Kemajuan Pertanian Muda (MADA) turut tidak ketinggalan mengambil bahagian dalam majlis jamuan raya anjuran Kementerian itu dengan menyediakan hidangan wajib bagi MADA iaitu iaitu Laksa Kedah, Laksa Perlis bersama Pulut Udang dan Tepung Talam Gedik serta minuman Tobiar Gold yang menjadi tumpuan utama pengunjung yang hadir.

Seramai 50 anggota-anggota MADA hadir dalam majlis jamuan raya itu.

MADA dinobatkan sebagai naib johan dalam kategori Gerai Terbaik sempena Majlis Jamuan Raya Aidilfitri Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, YB Dato` Sri Ismail Sabri bin Yaakob berkata majlis jamuan raya pada tahun ini diadakan secara tertutup hanya kepada anggota-anggota jabatan dan agensi Kementerian kerana bagi menghormati dan bersama-sama merasai kesedihan yang dialami oleh Malaysia dalam kejadian nahas penerbangan komersial Malaysia MH17 dan kehilangan MH370 serta serangan Israel terhadap Gaza.

Majlis tersebut dimulakan dengan bacaan yassin dan kemudiannya Dato` Sri Ismail Sabri menyampaikan sumbangan sebanyak RM 112 645 dimana kutipan dikumpul dari jabatan dan agensi Kementerian kepada wakil Aman Palestin yang akan disalurkan kepada rakyat di Gaza dan juga sumbangan duit raya kepada anak-anak yatim yang hadir.

Majlis ini turut diserikan dengan kehadiran Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Dato` Haji Tajuddin bin Abdul Rahman, Ketua Setiausaha Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani, Dato` Mohd Arif bin Ab Rahman.

No comments:

Post a Comment