Tuesday, May 28, 2013

KARNIVAL SUKAN ANTARA WILAYAH MADA 2013

Ibu Pejabat MADA telah menjadi juara keseluruhan bagi Karnival Sukan Antara Wilayah MADA 2013 yang diadakan pada 18 April 2013 bertempat di Pavilion Ibu Pejabat MADA dengan kutipan sebanyak 47 mata.

Walaubagaimanapun, Ibu Pejabat MADA yang hanya menang tipis dengan persaingan terdekatnya iaitu Wilayah IV dengan perbezaan kutipan sebanyak lapan (8) mata.

Karnival sukan pada tahun ini menyediakan 15 acara sukan iaitu badminton, batu seremban, bola jaring, bola sepak, bola tampar, congkak, dart, futsal, karom, petanque, ping pong, bowling, tarik tali, sepak raga bulatan dan larian merentas desa.

Seramai 720 peserta menyertai karnival sukan pada tahun ini termasuklah acara merentas desa yang diwakili oleh lapan (8) kumpulan iaitu Ibu Pejabat, Wilayah I, Wilayah II, Wilayah III, Wilayah IV, Workshop, SPPM dan RPM.  

Timbalan Pengerusi Sukan MADA, Encik Md Zahir bin Shariff berkata, tujuan karnival sukan ini diadakan adalah untuk mewujudkan hubungan silaturahim sesama kakitangan MADA selain dapat menyihatkan tubuh badan dengan aktiviti bersukan.

Beliau berkata, karnival yang dijalankan dua tahun sekali ini mendapat sambutan meriah pada tahun ini dan ia merupakan pertama kali dijalankan secara karnival di mana banyak acara sukan di langsungkan dalam satu masa.

Tambah beliau,  karnival pada tahun ini telah dijalankan selama tiga bulan bagi acara saringan setiap kategori dan acara akhir bagi setiap kategori dilangsungkan pada hari tersebut.

Selain itu, beliau menyatakan bahawa karnival sukan tidak akan berhenti begitu saja pada tahun ini kerana setiap peserta yang menyertai karnival ini akan di buat pemilihan semula bagi menyertai sukan peringkat kementerian iaitu Sukan Badan Berkanun  yang akan diadakan pada 24 Jun hingga 2 Julai 2013 di Perlis dan Sukan MOA pada 4 Julai hingga 8 Julai 2013 di Selangor.

Para pengunjung yang menghadiri karnival ini disajikan dengan perlawanan akhir bola sepak antara Ibu Pejabat dan Wilayah IV selain persembahan pancaragam dari Askar Wataniah Kepala Batas.


Pengurus Besar MADA, Y.Bhg Dato` Haji Abdul Rahim bin Saleh turut hadir di karnival sukan ini dan juga menyampaikan hadiah kepada pemenang.












No comments:

Post a Comment