Tuesday, February 10, 2015

Majlis Pengubahalihan Saham PPK MADA Dalam SPPM

Majlis Pengubahalihan Saham Pertubuhan Peladang Kawasan (PPK) MADA Dalam Syarikat Pertubuhan Peladang (MADA) Sdn Bhd (SPPM) telah disempurnakan oleh Pengerusi MADA, Dato’ Othman bin Haji Aziz pada 22 Januari 2014 di TH Hotel Convention Centre.

Dato’ Othman yang juga Pengerusi Eksekutif SPPM berkata majlis tersebut diadakan bertujuan bagi memberi penerangan tentang cadangan pengubahalihan saham PPK MADA dalam SPPM serta langkah-langkah pengubahalihan supaya mengikut undang-undang dan peraturan-peraturan yang ditetapkan.

Selain itu, ia bertujuan bagi mendapatkan kelulusan AJK PPK MADA tentang cadangan pengubahalihan saham PPK MADA dalam SPPM.

Katanya lagi, cadangan dan proses pengubahalihan saham PPK dalam SPPM oleh MADA amat penting untuk dijayakan bagi memastikan Pelan Transformasi SPPM dapat direalisasikan.

Oleh yang demikian, semua pihak yang terlibat dalam proses pengubahalihan tersebut hendaklah mengambil serius bagi menjayakan cadangan ini.
Sehubungan dengan itu, kesemua 27 buah PPK MADA telah bersetuju dengan cadangan pengubalihan tersebut.

Dalam majlis tersebut juga YB Dato` Othman bin Haji Azizi telah menyampaikan cek-cek bernilai RM 50,000 kepada Pengerusi- Pengerusi PPK MADA bagi tujuan kerja-kerja penyenggaraan infrastruktur kecil di peringkat kawasan masing-masing.

Selain itu,SPPM juga menyampaikan sebanyak RM882,872 kepada 23 buah PPK MADA bagi tujuan bayaran komisen input pertanian dan ia merupakan bayaran fasa pertama dan akan diteruskan secara berperingkat- peringkat di masa hadapan.

Turut hadir sama dalam majlis tersebut adalah Pengurus Besar MADA, Tuan Haji Md Zuki bin Ismail, Timbalan Pengurus Besar (Pertanian) MADA, Encik Fouzi bin Ali, Ketua Pegawai Eksekutif SPPM, Encik Shakir Jamil bin Fisal, Pengerusi dan ahli-ahli jemaah pengarah 27 buah PPK MADA.


No comments:

Post a Comment