Sunday, April 20, 2014

Kembara Agro Challenge “Jom Turun Bendang”

Kembara Agro Challenge “Jom Turun Bendang” telah dilancarkan oleh Pengarah Bahagian Khidmat Pengurusan MADA, Tuan Haji Md Zuki bin Ismail pada jam 10.00 pagi, 17 April 2014 bermula di Ibu Pejabat MADA, Ampang Jajar, Alor Setar dan berakhir di Kg. Pida 4, Jalan Tunjang-Ayer Hitam.

Kembara Agro Challenge “Jom Turun Bendang” ini disertai oleh kakitangan dan peladang MADA serta rakan-rakan MADA, di mana sebanyak 33 buah kenderaan dan 5 buah motosikal berkuasa tinggi yang mengiringi kembara ini.

Kembara ini adakan sebagai simbol bermulanya program “Jom Turun Bendang” MADA yang diadakan selama 3 hari 2 malam bermula pada 18 April 2014 bertempat di Kampong Pida 4, Jalan Tunjang-Ayer Hitam.

Program “Jom Turun Bendang” MADA adalah cadangan dari Pengerusi MADA, Dato` Othman bin Haji Aziz yang bertujuan untuk mengajak masyarakat setempat khususnya peladang di kawasan MADA untuk meraikan permulaan musim tanaman padi dan para petani digesa untuk turun ke bendang bagi memulakan aktiviti persawahan.

Pelbagai aktiviti menarik disediakan kepada masyarakat setempat seperti sukan selut, aktiviti kanak-kanak, aktiviti aspek wanita, cabutan bertuah, persembahan kesenian dan kebudayaan, pameran dari jabatan dan agensi di bawah Kementerian dan Industri Asas Tani, seminar pembangunan industri padi dan tidak ketinggalan jualan produk dari usahawan MADA.

No comments:

Post a Comment